Magazin erwachsenenbildung.at
Autor*innen: Sylvia Aigner

ESPRIS - Emanzipatorische Sprachlernmethoden im Salzkammergut

Aigner, Sylvia (2013): ESPRIS - Emanzipatorische Sprachlernmethoden im Salzkammergut. In: Magazin erwachsenenbildung.at. Das Fachmedium für Forschung, Praxis und Diskurs. Ausgabe 19, 2013. Wien. Online im Internet: http://www.erwachsenenbildung.at/magazin/13-19/meb13-19.pdf. Druck-Version: Books on Demand GmbH: Norderstedt.
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Lernpartnerschaften zwischen Menschen unterschiedlicher Erstsprache und Radiosprachkurse von MigrantInnen bilden die beiden Säulen eines neuartigen Projekts zur Förderung des Spracherwerbs. Erste Ergebnisse zeigen, dass über den Spracherwerb hinaus der soziale Handlungsspielraum erweitert und andere Kulturen freudvoll kennengelernt werden.

English Abstract

The development project "Emancipatory Language Learning Methods in the Salzkammergut Region" (Emanzipatorische Sprachlernmethoden im Salzkammergut - ESPRIS in German) focuses on language acquisition processes, placing a special emphasis on the importance of plurilingualism as an opportunity for equality and emancipation. Learning partnerships, the design and production of audio language learning courses and an accompanying research project have already been implemented. This article presents the regional context as well as the interaction between the four development partners. First results show that the social environment and the desire to learn are often named as the reason for participating in learning partnerships.
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